MC Klatten forum
Nyheder:
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Billeder/Media
Log ind
Registrér
MC Klatten forum
»
Køb og salg
»
Købes
»
Ny dækmaskin
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Ny dækmaskin (Læst 4083 gange)
Henning Muszynski
Sr. Member
Ride hard - brake late
Sv: Ny dækmaskin
«
Svar #4 Dato:
September 11, 2017, 01:37:40 pm »
Maren og jeg har kigget lidt på sagen.
Og studeret youtube videoer.
Min opfattelse er at vi kan købe et smart "håndtag" som kan monteres på den maskine vi allerede har. Det kan skubbe dækket ned i fælgen igen uden brug af dækjern, som jo er problematisk når man har slanger i hjul.
Personligt vil jeg mene at maskinen vi har er fin - til Støbte alufælge som rigtig mange i klubben kører med. Derfor har jeg ikke problemer med dækskift selv.
Men jeg kan godt se at smalle egerfælge er et problem. Derfor foresår at prøve med ovennævnte håndtag.
Personligt
mener jeg ikke vi skal skifte bildæk i klatten- og da SLET ikke købe en ret dyr maskine der kan.
Nu har vi jo faktisk et sæt holder-koldser specielt til knopdæk/smal fælg, men har aldrig set nogen bruge dem.... Måske det var en god ide at bruge det rigtige værktøj?
I værkstedsgruppen har jeg foreslået at nogen tager sig sammen og monterer maskinen bedre fast til gulvet for stabilitet... Måske nogen gad gøre en indsats ?
Maren ved hvad dette håndtag er og kender linket og navnet. Jeg kan ik finde det ligenu. desværre. -Men kig på Youtube.com og søg efter "tire changer".
Jeg anbefaler også at kigge på "no-mar" tire changer og se nogen videoer inden du selv forsøger at skifte dæk. Det kan redde udstyret og dig selv for skader og bøvl.
«
Senest Redigeret: September 11, 2017, 01:41:06 pm af Henning Muszynski
»
Logget
Loud pipes saves lives !
Peter Krogsten
Full Member
«
Svar #3 Dato:
September 11, 2017, 09:39:21 am »
Jeg har kigget lidt på det, og bladret lidt rundt på nettet. Jeg fandt den her, som forhandles af en i Egtved og som fås med et MC-kit. og kan klare dæk op til 24" Den ser jo imponerende ud, men han siger den er super stabil og nem at bruge. Jeg kender ikke hvad vi har budgetteret sådan en til at koste, men nogen med forstand på det skulle måske kigge forbi og se på den. Den kan jo nok også klare montage af vores bilers dæk, og det kunne klubben jo tage et lille gebyr for. Kun medlemmer, ellers kommer SKAT efter os.
https://www.nimalift.dk/nimadaek-188.html
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunde har hovedet ud af vinduet, når de kører i bil.
Peter Krogsten
Full Member
«
Svar #2 Dato:
September 09, 2017, 07:38:19 pm »
Det mest irriterende er at den ikke kan holde fast på fælgen. Så ryger det hele på gulvet når man skal have dækket af eller på. Det er også ret bøvlet at finde en indstilling der passer til fælgen. Det nemmeste er faktisk at bruge vippearmen til at presse dækket løs fra fælgen og så ordne resten nede på gulvet. Biltema har en der anbefales af en dækmand på Bornholm jeg kender via russerklubben, men den kan kun klare egerhjul op til 18", og det er jo for lidt.
Logget
Motorcyklister ved, hvorfor hunde har hovedet ud af vinduet, når de kører i bil.
Maren
Administrator
Hero Member
Honda NTV '96 Yamaha XT 1100 KTM 400 exc
Ny dækmaskin
«
Svar #1 Dato:
August 31, 2017, 08:39:08 pm »
Hennig og jeg har lige snakked sammen omkring dækmaskin.
Vi vil gerne have indput fra jer, som har bøvlet med at bruge dækmaskin, så vi finder en god løsning.
Findes der steder, hvor man kan prøve dækmaskiner, inden man køber dem?
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
MC Klatten forum
»
Køb og salg
»
Købes